Inzet studenten Mediavormgeving

Kortgeleden heb ik (Cultuurcoach Jacintha) kennis gemaakt met Läslo Hut, projectleider bij de opleiding Mediavormgever van het ROC van Twente. Voor zijn studenten is hij op zoek naar praktijkopdrachten. Daarvoor kunnen opdrachten van jullie (amateurkunstgroepen) ook heel interessant zijn, zegt hij! Daarom stuur ik zijn onderstaande oproep naar jullie door. Wil je hier meer over weten, of wil je brainstormen over een aanvraag, dan laat het mij weten!

De oproep:

Voor mijn studenten ben ik regelmatig op zoek naar leuke praktijk-opdrachten.
Bij de opleiding Mediavormgever leren de studenten om te ontwerpen. Je kunt daarbij denken aan huisstijlen, animaties, posters, flyers, social media uitingen, etc. Grofweg verdelen we het onder in stilstaand beeld en bewegend beeld.

Vanaf het tweede jaar hebben de studenten een aantal projectweken. Tijdens zo’n week werken ze aan klantopdrachten. Echte opdrachten voor echte klanten. De meeste studenten vinden dat erg leuk en ze gaan dan ook vol energie aan de slag.

Het is belangrijk dat we tijdens die weken interessante opdrachten voor betrokken opdrachtgevers hebben. Met de vaardigheden van onze studenten zit het wel goed; ze kunnen echt goede media-uitingen maken. Het leren omgaan met klanten, vinden studenten vaak lastig. De één heeft dat van nature in de vingers, de ander moet er veel moeite voor doen en is bij het eerste de beste onbeantwoorde mailtje uit het veld geslagen.

Mocht je voor jouw organisatie op zoek zijn naar een ontwerper voor je media-uitingen, én het lijkt je leuk om met onze studenten te werken, dan kan je via de volgende link een aanvraagformulier invullen: https://forms.office.com/e/q151gznzN8

Bedenk je vooral dat wij op zoek zijn naar interessante en betrokken opdrachtgevers. Dat betekent:

  • Af en toe bij ons langskomen om je opdracht uit te leggen of om de studenten verder te helpen met feedback is een must!
  • Een interessante opdracht is vooral ‘iets’ waar je als organisatie tegenaan loopt, of een uitdaging in ziet. Denk bijvoorbeeld aan ‘Wij zoeken meer leden’ of ‘Hoe trekken we meer publiek bij ons concert?’. Daarbij moeten de studenten dan (in overleg met jullie) nadenken wat de beste uiting is (bijvoorbeeld een poster, een video of een vlog).

Stel dus niet de vraag: ‘Maak een filmpje’, maar denk na wat je wilt bereiken (meer publiek of leden, of iets anders). Daar wordt dan de beste uitingsvorm bij gezocht en gemaakt.

Onze studenten zullen hun stinkende best doen om er iets heel moois van te maken!

Vragen? Mail: lhut@rocvantwente.nl

Reactie achterlaten

« Terug naar het nieuwsoverzicht